ZESTAWIENIE CZYNNOŚCI SMAROWNICZYCH, OBSŁUGOWYCH I KONTROLNYCH

Trwałość samochodu i niezawodność podczas eksploatacji w znacznej mierze uzależnione są od prawidłowej i terminowej obsługi, przy czym wytwórnia zwraca szczególną uwagę na konieczność przestrzegania terminów smarowania poszczególnych elementów.

Następujące czynności należy wykonywać regularnie po prze biegu 5000, 15 000, 25 000 km itd.— Silnik: wymiana oleju, czyszczenie filtru oleju, sprawdzenie szczelności układu smarowania.
— Zawiasy i zamki drzwi: smarowanie. [patrz też: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
— Akumulator: sprawdzenie napięcia i poziomu elektrolitu, ewentualne uzupełnienie wodą destylowaną, czyszczenie i smarowanie czopów biegunowych.
— Spryskiwacz szyb: napełnienie zbiornika, sprawdzenie dysz.
Następujące czynności należy wykonywać regularnie po przebiegu 10 000, 20 000, 30 000 km itd.
— Silnik: wymiana oleju, czyszczenie filtru oleju, sprawdzenie szczelności układu smarowania.
— Skrzynka biegów z przekładnią główną: sprawdzenie poziomu oleju, ewentualnie uzupełnienie, sprawdzenie szczelności.
— Przednie zawieszenie: smarowanie *).
— Zawiasy i zamki drzwi: smarowanie **).
Gaźnik: smarowanie przegubów dźwigni.
— Filtr powietrza: sprawdzenie, oczyszczenie, ewentualnie nalanie świeżego oleju.
Akumulator: sprawdzenie napięcia i poziomu elektrolitu, ewentualne uzupełnienie wodą destylowaną, czyszczenie i smarowanie czopów biegunowych.
Dodatkowo po przebiegu 50 000, 100 000 km itd.
— Skrzynka biegów i przekładnia główna — wymienić olej,
— Łożyska kół przednich: oczyścić i napełnić smarem, wyregulować luz poosiowy.
Następujące czynności należy wykonywać regularnie po przebiegu 10 000, 20 000, 30 000 km itd.
— Pasek klinowy: sprawdzić, ewentualnie naciągnąć lub wymienić.
— Pompa paliwa: oczyścić filtr.
— Aparat zapłonowy: sprawdzić, oczyścić i ustawić styki przerywacza; sprawdzić i ustawić moment zapłonu (po przebiegu 10000, 20 000 km itd.).

Jeżeli przebieg gamochodu ciągu roku jest mniejszy niż 10 000 km, przednie zawieszenie należy smarować raz na rok.

— Aparat zapłonowy: wymiana styków przerywacza, ustawienie momentu zapłonu (po przebiegu 20 000, 40 000 km itd.).
— Silnik: ustawienie luzów zaworów, wymiana uszczelek pokryw zaworów, sprawdzenie ciśnienia sprężania w cylindrach.— Swiece zapłonowe: czyszczenie, ustawienie odstępu elektrod. — Filtr powietrza: sprawdzenie zasłony regulującej dopływ ciepłego powietrza.
— Skrzynia korbowa: sprawdzenie odpowietrzania, ewentualnie wymiana zaworu gumowego.
— Układ wydechowy: sprawdzenie szczelności i uszkodzeń.
— Sprzęgło: ustawienie luzu pedału sprzęgła.
— Półosie: sprawdzić szczelność osłon gumowych.
— Drążki kierownicze: sprawdzić zamocowanie i osłony przeciwpyłowe.
— Sworznie kuliste: sprawdzić luz poosiowy, sprawdzić osłony przeciwpyłowe i zaślepki.
— Koła przednie: sprawdzić zbieżność i kąty ustawienia kół.
— Przekładnia kierownicza: sprawdzić i ewentualnie wyregulo— wać luz mechanizmu kierowniczego.
— Ogumienie: sprawdzić zużycie i uszkodzenia, uzupełnić ciśnienie w oponach,
— Koła: sprawdzić i ewentualnie dokręcić śruby mocujące.
— Układ hamulcowy: sprawdzić szczelność wszystkich przewodów, sprawdzić grubość okładzin ciernych, sprawdzić poziom płynu hamulcowego i ewentualnie uzupełnić go, wyregulować hamulec nożny i ręczny.
— Wyposażenie elektryczne: sprawdzić działanie poszczególnych urządzeń, ustawić światła reflektorów.
— Pióra wycieraków: sprawdzić i ewentualnie wymienić.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa