Tarcze i wzorniki

Zależnie od mierzonego kąta konieczne jest jedynie odpowiednie ustawienie czy założenie przyrządu i ewentualne skręcenie badanego kola w bok pod określonym kątem, kontrolowanym przy użyciu obrotowej tarczy kałowej, na której stawia się kolor lub specjalnego wzornika dostawianego do koła. Tarcze lub wzornik stanowią komplet z przyrządem. Najczęściej spotyka się przyrządy dostawiane do tarczy lub mocowane na tarczy albo na czopie zwrotnicy mierzonego koła na okres pomiaru. Skręt koła w bok wyznacza się lub dokładnie ustawia (np. do kontroli kątów wyprzedzenia lub pochylenia sworznia zwrotnicy) najczęściej przy użyciu tarczy obrotowej z podziałówka kątową w zakresie 300 . Zwykle tarcze obrotowe są pomocniczymi przyborami w zestawie przyrządów do wyznaczania ustawienia kół. Optyczne urządzenie do określania ustawienia kół przednich pozwala na pomiar: zbieżności, kątów ustawienia kół, kątów skrętu kół oraz ustawienia osi pojazdu. Lampy projekcyjne lub zwierciadła są mocowane na tarczach kół lub czopach zwrotnic. Urządzenia optyczne są zwykle ustawiane na specjalnych kanałach, pozwalających od razu na wykonanie odpowiednich regulacji. Ustawienie osi samochodu sprawdza sie przy użyciu przy rządu do wyznaczania ewentualnej nierównoległości osi obrotu przednich i tylnych kół jezdnych. Typowy przyrząd składa się z długiej rury, na której unieruchamia się przesuwne wskaźniki lub czujniki. Dostawianie przyrządu kolejno do określonych miejsc obu osi (np. środków tarcz kół) z obu stron samochodu umożliwia łatwe wykrycie i określenie odchyleń od równoległości osi. Opory w mechanizmie kierowniczym wyznacza się najczęściej za pomocą siłomierza sprężynowego z odpowiednim zaczepem. [patrz też: audi serwis wrocław, Salon Skoda Wrocław, serwis Skoda ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław Salon Skoda Wrocław serwis Skoda