Wymiana żarówek

Zarówkę przedniego kierunkowskazu można wyjąć po odkręceniu wkrętakiem krzyżowym jednego wkręta i zdjęciu chromowanej nakładki wraz ze szkłem.
W lampie tylnej znajdują się dwie lub trzy żarówki: górna — światło tylnego kierunkowskazu, środkowa dwuwłóknowa światło pozycyjne i światło STOP oraz dolna (zakładana na życzenie klienta) — światło cofania.
Po przebiegu każdych 10 000 km, a także po wypadku, wskutek którego mogła być zmieniona pozycja reflektorów, należy sprawdzić ustawienie świateł drogowych i mijania. Do dokładnego ustawiania świateł służą specjalne przyrządy optyczne w stacjach obsługi. Jednak z dostateczną dokładnością może to również zrobić sam użytkownik samochodu. [patrz też: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
Do regulacji samochód należy ustawić wieczorem na równej poziomej płaszczyźnie w odległości 5 m od jasnej ściany lub rozpiętego na ścianie ekranu kontrolnego. Na ekranie należy wykreślić dwa krzyże i połączyć je linią poziomą. Podczas sprawdzania i regulacji świateł tylne siedzenie samochodu powinno być obciążone ciężarem 70 kG (Lub jednym pasażerem).
Do regulacji świateł w poziomie służy wkręt, a do regulacji pionowej wkręt.
Światła drogowe ustawione są prawidłowo, gdy środek snopu światła pada dokładnie na środek krzyża na ekranie. Swiatła mijania są asymetryczne, w związku z czym ustawienie ich jest prawidłowe, gdy granica światła i cienia biegnie od lewego krzyża w lewo wzdłuż linii łączącej oba krzyże, a w prawo przebiega skośnie do góry.
Skrzynka bezpieczników znajduje się pod tablicą rozdzielczą, z prawej strony kolumny kierownicy. W skrzynce znajduje się 10 bezpieczników, które zabezpieczają poszczególne urządzenia elektryczne. Bezpieczniki wycieraczki, światła STOP, kierunkowskazów i sygnału dźwiękowego są 16-amperowe. Wszystkie pozostałe są 8-amperowe. Oprócz tego w samochodzie wyposażonym w światła cofania znajduje się dodatkowy bezpiecznik umieszczony w przegrodzie silnika. W samochodzie VW-Automatic w oprawce obok cewki zaplonowej znajduje się bezpiecznik zaworu sterującego.
W razie przepalenia się bezpiecznika należy przede wszystkim znaleźć przyczynę zwarcia, usunąć ją, a dopiero później założyć nowy bezpiecznik. Poszukiwanie ewentualnej usterki ułatwi schemat połączeń wyposażenia elektrycznego zamieszczony na rysunku 9.51 (wklejka na końcu książki). Trzeba przy tym pamiętać, że nie wolno stosować jakiegokolwiek drutu do naprawy bezpieczników. Wolno zakładać bezpieczniki wyłącznie oryginalne, które powinien mieć zawsze kierowca w samochodzie wśród najbardziej niezbędnych części zamiennych.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa