Ważniejsze osiągnięcia w budowie silników spalinowych

1866. Mikołaj Otto i Eugeniusz Langen patentują, a w 1867 r, budują atmosferyczny silnik gazowy, działający na zasadzie czterosuwu. Był to pierwszy silnik spalinowy ekonomicznie i niezawodnie pracujący (wyprodukowano tych silników około 5000 sztuk).
1872. George Bailey Brayton buduje silnik o wstępnym sprężaniu mieszanki lub powietrza, Silnik azowy zbudowany przez Oto i Langena 1876. Mikołaj Otto buduje silnik czterosuwowy ze wstępnym sprężaniem mieszanki.
1877. Dugald Clerk buduje pierwszy silnik gazowy, dwusuwowy z pompą doładowującą,
1878. Benz konstruuje swój pierwszy dwusuwowy silnik spalinowy na gaz świetlny.
1883. Zbudowanie napędzanego naftą silnika spalinowego przez Gottlieba Daimlera i Wilhelma Maybacha. Był to pierwszy silnik z zamkniętą przestrzenią korbową. Charakterystyka: ciężar jednostkowy 40 kG/KM, moc 1,5 KM przy 800 obr/min.
1885. Benz opracowuje gaźnik knotowy, 1885. Daimler buduje silnik chłodzony powietrzem.
1888. Ferdynand Forest buduje czterocylindrowy, gaźnikowy silnik samochodowy. [przypisy: serwis bmw warszawa, Serwis Audi Wrocław, Warsztat samochodowy kraków ]
1889. Emil Capitaine buduje pierwszy silnik wtryskowy, zasilany naftą, w którym powietrze było sprężane do około 16 kG/cm2. Mimo pierwszeństwa Capitainea za wynalazcę silnika wysokoprężnego uważany jest powszechnie Diesel.
1890. Herbert Ackroyd Stuart buduje silnik na Olej napędowy (głowica żarowa). 1891. Rudolf Diesel publikuje pracę pt. Teoria i konstrukcja ekonomicznego silnika cieplnego”
1892. Rudolf Diesel patentuje swój silnik na olej napędowy. 1895. De Dion buduje silnik jednocylindrowy o mocy 2 KM przy 2000 obr/min.
1897. Rudolf Diesel prezentuje pierwszy użytkowy silnik wysokoprężny sprężający powietrze do około 45 kG/cm2, zasilany naftą. 1903. Karl Sievogt buduje pierwszy silnik górnozaworowy. 1904. Gottlieb Honold patentuje iskrownik,
1905. W. H. Cegg duje silnik bezzaworowy z suwakiem obrotowym.
1908. Skonstruowanie wstępnej komory spalania do silnika wysokoprężnego (Prosper IOrange).
1920. Hubert konstruuje dla fabryki Lanz silnik „Bulldog” z głowicą żarową.
1924. Zakłady MAN Pierwszy Silnik wysokoprężny Diesla uruchamiają produkcję pierwszych samochodowych silników wysokoprężnych (bezsprężarkowych).
1925. Zastosowanie silnika dwusuwowego z płukaniem zwrotnym (Schniirle).
1961. Wankel wygłasza referat o prototypie swego silnika z tłokiem wirującym (na kongresie VDI).
1964. Uruchomienie produkcji pierwszych samochodów wyposażonych w silniki WAN KEL (pojazdy sportowe NSU Spider).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis Audi Wrocław serwis bmw warszawa Warsztat samochodowy kraków