Ważniejsze osiagnięcia w budowie pojazdów samochodowych

Prototyp lokomotywy napędzanej silnikiem elektrycznym, zasilanym z ogniw galwanicznych, skonstruował w 1835 r. Amerykanin Davenport.
Na pomysł zasilania lokomotywy elektrycznej z sieci wpadł Amerykanin Farmer, który przeprowadził swe doświadczenia W 1850 r. Już w 1851 r. inny Amerykanin Page przejechał po raz pierwszy lokomotywą sieciową. Trolejbus z końca XIX w. przypominal swym wyglądem tramwaj. Wkrótce pojawiły sie pierwsze elektryczne tramwaje z zasilaniem z izolowanych szyn (Siemens 1881 r.), zastąpionym później przez zasilanie sieciowe. Doświadczenia z sieciowymi pojazdami bezszynowymi zapoczątkowano w 1890 r. W pierwszych latach XX w. eksploatowano już kilka linii trolejbusowych. Ponieważ ówczesnym konstrukcjom daleko było do doskonałości, większość tych linii w końcu zlikwidowano. Najpoważniejszą wadą pierwszych trolejbusów było to, że konstrukcja zbieraczy nie pozwalała na większe niż 1 m odchylenia kierunku ruchu pojazdu od osi linii. Praktycznie więc trasa pojazdu musiała być całkowicie wolna, podobnie jak w przypadku linii tramwajowej. Linie trolejbusowe rozpowszechniły się dopiero po wystawie w Marsylii w 1908, na której zareprezentowano trolejbus ze zbieraczami systemu Mercedes-Stoll. Trolejbusy tego typu mogły już Odchylać Się od kierunku jazdy wytyczonego siecią 0 4. . .6 m. [więcej w: serwis bmw warszawa, Serwis Audi Wrocław, Warsztat samochodowy kraków ]

1600. Simon Stevin buduje w Brukseli pierwszy pojazd żaglowy.
1649. Johann Hautsch buduje pojazd napędzany mechanizmem Sprężynowym.
1678. Ferdynand Verbiest buduje w Pekinie pierwszy na świecie ładunków.
1750. Rutschman, zegarmistrz ze Schwarzwaldu, konstruuje mechanizm model pojazdu mechanicznego z napędem parowym. Ze względu na zbyt małe rozmiary pojazd ten nie mógł przewozić ani ludzi, ani różnicowy.
1769. Mikołaj Józef Cugnot konstruuje pierwszy pojazd mechaniczny 0 napędzie parowym, do przewozu ludzi (rys. 12-2). Pojazd ten obciążony czterema pasażerami osiągał szybkość 2 mile/godz. Użyteczny czas jazdy — 10 min.
1770. R. Edgeworth, konstruktor angielski konstruuje stąpające koło (footed wheel).
1784. William Murdock buduje pierwszy angielski model pojazdu mechanicznego o napędzie parowym. 1784. James Watt pierwszy konstruuje skrzynkę zmiany biegów z kołami zębatymi.
1800. Izaac de Rivaz buduje pierwszy samochód z silnikiem spalinowym na gaz błotny, wodór lub gaz świetlny, opatentowany w 1807 r.. 1800. Sir George Medhurst, wynalazca poczty pneumatycznej, buduje pojazd o silniku napędzanym sprężonym powietrzem.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Serwis Audi Wrocław serwis bmw warszawa Warsztat samochodowy kraków