W kolejce jednoliniowej lina jest torem dla przejazdu wagoników i jednoczesnie lina pociagowa, za posrednictwem której wagoniki poruszane sa po trasie kolejki

W kolejce jednoliniowej lina jest torem dla przejazdu wagoników i jednocześnie liną pociągową, za pośrednictwem której wagoniki poruszane są po trasie kolejki. Lina napięta jest między dwoma kołami umieszczonymi na końcowych stacjach i podparta jest na słupach o wysokości zależnej od rzeźby terenu, np. w terenie falistym 8 – 12 m w terenach górzystych słupy są znacznie wyższe. Słupy kolejek przenośnych ustawia się zwykle w odległości, co 60 – 120 m. Nachylenie toru kolejki do terenu w kolejkach przenośnych o lekkich zaciskach nie-powinna przekraczać 30%; w kolejkach o charakterze stałym i silnych zaciskach nachylenie może wynosić do 60 %, a wyjątkowo 70%. Schemat kolejki jednoliniowej. Lina bez końca, będąca w stałym ruchu, naciągnięta jest między dwoma kołami umieszczonymi na końcowych stacjach, które są jednocześnie stacją załadunkową i wyładunkową oraz stacją napędową i napinającą linę. Stację napędową zwykle umieszcza się na górnym końcu trasy, gdzie znajduje się również zakotwienie Lin, koło napędowe i silnik. Na kolejkach pracujących bez silnika, poruszanych wskutek spadku ciężarów zjeżdżających w dół, górne stacje są urządzone, jako hamownie. Stacje napędowe w terenach nizinnych znajdują się w miejscach wyładowania, a nie ładowania materiałów. [hasła pokrewne: jeep serwis, audi serwis wrocław, serwis Skoda ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław jeep serwis serwis Skoda