Ustawienie kół przednich

W starszych modelach samochodów VW przy okazji sprawdzania luzów łożysk piast i zwrotnic kół przednich należy sprawdzić luzy wahaczy i zwrotnic. W razie zauważenia luzów należy je usunąć przez dokręcenie śrub zaciskowych A sworzni zwrotnic i sworzni regulacyjnych B wahaczy i zwrotnic(nowe modele samochodów VW nie mają regulacji).
Zbieżność kół przednich w nieobciążonym samochodzie powinna zawierać się w granicach. 2+4,5 mm, a kąt pochylenia koła 30 ± 20. Prawidłowość ustawienia kół należy sprawdzać co 10 000 km przebiegu lub w razie zauważenia nierównomiernego zużywania się bieżnika. Ze względu na konieczność dokładnego ustawienia kół, a w związku z tym posługiwania się odpowiednimi przyrządami — czynności te powinna wykonywać odpowiednio wyposażona stacja obsługi. Należy przy tym pamiętać, że nieprawidłowo ustawione koła są przyczyną szybkiego zużycia opon i utrudniają znacznie prowadzenie samochodu. [patrz też: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
Co kilka tygodni, a także przed wyjazdem w dalszą podróż należy sprawdzać ciśnienie w ogumieniu. Jeżeli samochodem jeżdżą tylko jedna lub dwie osoby, ciśnienie w ogumieniu przednich kół powinno wynosić 1,1 kG/cm2, a tylnych 1,7 kG/cm2. W razie większego obciążenia ciśnienie w ogumieniu przednich kół po— winno wynosić 1,2 kG/cm2, a tylnych 1,8 kG/cm2.
Po przebiegu każdych 10 000 km należy dokładnie obejrzeć stan opon oraz dokręcenie nakrętek mocujących koła. W razie konieczności wymiany koła ramię podnośnika należy włożyć w odpowiednią wnękę pod progiem, Umieszczanie ramienia podnośnika w innym miejscu spowoduje wgięcie progu nadwozia.
Ozdobnej nakładki koła nie należy zdejmować przez podważanie wkrętakiem. Do tego celu służy specjalny zaczep z drutu (wkładany w otwory nakładki) oraz dźwignia podnośnika. Po zdjęciu nakładki, ale przed podniesieniem boku samochodu, należy kluczem nasadowym 19 mm poluzować nakrętki koła. Następnie należy podłożyć pod koła klocki i podnieść jedną stronę samochodu. Gdy koło znajduje się już nad ziemią, można odkręcić nakrętki. Po założeniu zapasowego koła trzeba lekko zakręcić nakrętki, opuścić samochód i dopiero wówczas silnie dokręcić nakrętki.
Przed demontażem ogumienia należy zaznaczyć położenie opony w stosunku do obręczy, gdyż w takim położeniu koło zostało wyważone. Jeżeli dętka ma większą łatę lub naprawiana była opona, koło należy wyważyć statycznie i dynamicznie. Niewyważone koła utrudniają prowadzenie samochodu, a także są powodem przyspieszonego zużycia ogumienia, elementów zawieszenia oraz układu kierowniczego.
Po przebiegu pierwszych 500 km, a następnie co 10 000 km należy sprawdzać i w razie potrzeby uzupełniać płyn hamulcowy w zbiorniczku. Ponieważ zbiorniczek wykonany jest z przezroczystego plastiku, poziom płynu hamulcowego jest widoczny bez odkręcania pokrywy. Powinien on sięgać do dolnej krawędzi gwintowanego wlewu, Zbiorniczek znajduje się z prawej strony bagażnika (w starszych modelach VW — za kołem zapasowym obok zbiorniczka spryskiwacza przedniej szyby).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa