Urządzenie wspomagające (servo)

W celu właściwego ustawienia pedału hamulca należy odkręcić przeciwnakrętkę, zdjąć zabezpieczenie ze sworznia i wyjąć sworzeń, przytrzymując pedał ręką, aby sprężyna powrotna nie odbiła go raptownie do góry, po czym obracając odpowiednio rozwidloną końcówką I cofnąć ją lub wysunąć (a tym samym i pedał), ustawiając jej właściwe położenie.
Podciśnieniowe urządzenie wspomagające samochodu VOLVO połączone jest ze zbiorczym przewodem ssącym silnika i rozpoczyna pracę po naciśnięciu pedału hamulca. Urządzenie to jest hermetycznie zamknięte i nie zaleca się użytkownikowi rozbierania go i wykonywania jakichkolwiek napraw w jego wnętrzu. [podobne: jeep serwis, wzorcowanie mierników, mercedes serwis warszawa ]
W przypadku stwierdzenia słabego efektu hamowania (mimo odpowietrzenia układu hamulcowego) należy sprawdzić ustawienie obydwu trzpieni i serva. Aby to wykonać, należy wyjąć urządzenie z samochodu po uprzednim wykonaniu następujących czynności:
— odbezpieczyć i wyjąć sworzeń; sworzeń należy przytrzymać pedał hamulca ręką;
— odkręcić cztery śruby
— zdjąć przewód elastyczny z zaworu;
— odkręcić dwie śruby C mocujące pompę hamulcową do urządzenia i wyjąć go z samochodu.
Prawidłowo wyregulowany przedni trzpień serva powinien wystawać ponad jego kadłub o wielkość tak dobraną stosownie do ustawienia wielkości A w pompie hamulcowej, by po złożeniu tych dwóch elementów luz między końcówką trzpienia a gniazdem tłoka C wynosił 0,5+1,5 mm. Regulacja długości trzpienia odbywa się przez wkręcanie lub wykręcanie jego Śruby regulacyjnej.
Prawidłowo wyregulowana końcówka tylnego trzpienia serva powinna być wykręcona o wielkość h = 45 mm. Regulację wykonujemy po odkręceniu przeciwnakrętki przez obracanie rozwidlonej końcówki.
Uwagi odnośnie obsługi układu hamulców hydraulicznych
Elementy składowe układu hydraulicznego należy myć czystym płynem hamulcowym. Dopuszczalne jest także mycie spirytusem metylowym lub denaturowanym. Benzyna, trójchloroetylen i oleje mineralne użyte do mycia elementów układu hamulcowego powodują uszkodzenia uszczelniaczy gumowych. Przed myciem elementów układu należy dokładnie umyć ręce (w celu ich odtłuszczenia), a najlepiej założyć gumowe odtłuszczone rękawiczki. Umyte części należy osuszać strumieniem sprężonego powietrza, z którego odfiltrowano zanieczyszczenia. Części myte w alkoholu należy osuszać szczególnie dokładnie, ponieważ alkohol obniża temperaturę wrzenia płynu, co może spowodować wytworzenie pęcherzyków pary w układzie, a tym samym obniżyć skuteczność działania hamulców.
Do napełniania układu hydraulicznego można używać jedynie gwarantowanych płynów będących w pełni odpowiednikami płynu SAE 70 R3. Płynów o własnościach takich jak płyn SAE 70 RI, np. HD lub FS-VV-H910A nie należy stosować. stosowanie płynów innych niż zalecany powoduje przedwczesne zużycie elementów układu. Mieszanie płynów różnych marek jest zabronione.
Podczas napełniania zbiornika płynu hamulcowego należy zachować szczególną czystość, aby żadne zanieczyszczenia nie przedostały się do układu. Użyty płyn powinien być dokładnie przefiltrowany, nie powinien zmienić barwy, mieć śladów wody itp.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jeep serwis mercedes serwis warszawa wzorcowanie mierników