Urządzenie rozruchowe

W celu ułatwienia rozruchu silnika w niskiej temperaturze gaźnik wyposażono w urządzenie rozruchowe uruchamiane cięgłem z miejsca kierowcy. Urządzenie to składa się z tarczy, pokrywy z obwodowym kanałem oraz zespołu dźwigni i cięgieł. Przy włączonym urządzeniu rozruchowym dodatkowe porcje paliwa płyną z kanału przez otwór w tarczy, kanał obwodowy w pokrywie oraz kalibrowane otworki w tarczy do kanału, który zakończony jest dyszą rozruchową. Dzięki temu połączeniu silnik otrzymuje dodatkową porcję paliwa (paliwo wypływa też z rozpylacza), a wiec bogatszą mieszankę. [więcej w: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
Wyciągnięcie gałki cięgła urządzenia rozruchowego wpływa również na zwiększenie prędkości obrotowej silnika, ponieważ krzywka osadzona na osi zaworu styka się ze śrubą regulacyjną zamocowaną na dźwigni przepustnicy.
Bieg jałowy. Gaźnik nie ma specjalnego urządzenia, którym przepływa paliwo w czasie pracy silnika na biegu jałowym. Podczas takiej pracy silnika podciśnienie w przewodzie ssącym i komorze podciśnienia jest niewielkie; przelot między zaworem podciśnieniowym a podstawą jest mały. Grubsza cześć iglicy znajduje się w rozpylaczu, a wiec tylko niewielka ilość paliwa jest zasysana do silnika. Stosunek paliwa do powietrza regulowany jest śrubą regulacyjną w całym zakresie obrotów.
Bieg pod obciążeniem. Wraz z otwieraniem przepustnicy zwiększa sie podciśnienie w przewodzie ssącym i komorze podciśnienia (przewód ssący i komora podciśnienia połączone są kanałami), która jest uszczelniona i odcięta od głównej częśc gaźnika przeponą. Różnica ciśnień wewnątrz i na zewnątrz przepony powoduje, Że zawór unosi się ku górze i oddziela od podstawy. Razem z zaworem unosi się i wysuwa z rozpylacza stożka iglica, wskutek czego zwiększa się ilość wypływającego paliwa. Podciśnienie w przewodzie ssącym, a więc także ilość wypływającego z rozpylacza paliwa, zależy od prędkości obrotowej i stopnia obciążenia silnika.
Przyspieszanie. Obudowa komory podciśnienia połączona jest z zaworem podciśnieniowym za pomocą amortyzatora. Tłok amortyzatora zamocowany jest na stałe do korka korpusu amortyzatora (wypełnionego olejem) za pośrednictwem trzpienia. Nagłe otwarcie przepustnicy powoduje nagły wzrost podciśnienia w komorze, które oddziałując na zawór podciśnieniowy chce unieść go, a więc jednocześnie wysunąć z rozpylacza iglicę. Przeciw temu ruchowi skierowana jest siła od oporów oleju przepływającego z jednej strony tłoka amortyzatora hydraulicznego opóźnia ona ruch zaworu, powoduje dalszy w komorze, a w konsekwencji prowadzi zasysania paliwa z rozpylacza.Podczas rozruchu zimnego silnika mieszanka wzbogacana jest w tych gaźnikach przez obniżanie rozpylaczy połączone z jednoczesnym uchylaniem przepustnic.
Zasada działania obydwu gaźników jest podobna.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa