Udział poszczególnych krajów w produkcji samochodów

NRF — produkcja ogólna 2,7 mln. — największy udział w produkcji, przekraczający 4800, mają zakłady Volkswagen AG (około 1,3 mln. samochodów). Na drugim miejscu znajduja się zakłady Opel (GMC) z produkcja sięgającą 16% (około 440 tys. samochodów), na trzecim współpracujące ze sobą Daimler-Benz i Auto Union 13,2% (około 355 tys. samochodów), a na czwartym zakłady Ford w Kolonii 12,2% (około 330 tys. samochodów); niespełna produkcji krajowej (około 260 tys.) dostarczają niewielkie firmy jak BMW, Porsche, Goggomobil, NSU i inne.
Wielka Brytania — produkcja Ogólna około 2 mln. — największy udział w produkcji (około 39%, czyli około 0,8 mln. samochodów) ma koncern British Motor Corporation (BMC) skupiający najhardziej znane marki. Na drugim miejscu znajdują sie zakłady Ford w Dagenham z udziałem 250/ (około 0,5 mln. samochodów), na trzecim Vauxhall (GMC) — 150/0 (około 0,3 mln. samochodów), a na czwartym Rootes Group — (około 180 tys. samochodów). Pozostałe 1 1,50/0 (około 230 tys. samochodów) dostarczają stosunkowo małe wytwórnie, jak: Jaguar, Daimler, Standard-Triumph, Rolls-Royce, Bentley, Rover, Aston Martin, Lagonda i inne, [więcej w: Dmuchawy bocznokanałowe, , inhibitor korozji ]
Francja produkcja ogólna 1,9 mln. największy udział w produkcji (około 38%) mają od wielu lat państwowe zakłady Renault (około 0,7 mln. samochodów). Na drugim miejscu znajdują się zakłady Citroen i Panhard z udziałem 26% (0,5 mln. samochodów), na trzecim i czwartym Simca
(Chrysler) oraz Peugeot z udziałami po około 17%, około 0,3 mln. samochodów. Pozostałe produkcji dostarczają małe wytwórnie, jak: Vespa (licencja włoska), Gregoire 1 Inne.
Italia — produkcja ogólna 1,2 mln. Głównym producentem są zakłady FIAT z udziałem 92% (około 1,1 mln. samochodów); pozostałe 8% produkcji (około 1 10 tys. samochodów) dostarczają liczne niewielkie firmy specjalizujące się w budowie samochodów sportowych i wyścigowych, jak: Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati i inne. Japonia — produkcja ogólna 1,2 mln. — znaczną większość produkcji samochodów (około 72%) dostarczają cztery główne wytwórnie, mało znane na europejskim rynku (Toyo Kogyo 21%, Toyota 21%, Nissan — 150 0 Daihatsu —15%). Pozostałe 28% samochodów produkują zakłady — Mitsubishi, Okamura, Hino, Fuji, Suzuki i inne. Interesującą jest przy tym okoliczność, że około 66% globalnej produkcji stanowią wciąż samochody ciężarowe i autobusy — podobnie jak w krajach socjalistycznych.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe inhibitor korozji mechanizm zwrotniczy