System KIRK STALL

Sztywny przedni most napędowy jest wyposażony w planetarne zwolnice wbudowane w piastach kół. Zwrotnice są ułożyskowane na głowicach przymocowanych śrubami do końców pochew, wewnątrz głowicy znajduje się układ dwóch przegubów krzyżakowych, pośredniczących w przekazywaniu napędu z półosi na wał wyjściowy, na którym osadzone jest koło słoneczne zwolnicy. Podczas obracania się koła słonecznego przekręca ono satelity wokół ich osiek osadzonych w nieruchomym koszyku (związanym z czopem zwrotnicy), wskutek czego kolo pierścieniowe wraz z piastą koła obraca się w przeciwnym kierunku niż półoś napędowa i znacznie wolniej. System MACK. Sztywny przedni most napędowy wyróżnia sie zastosowaniem oryginalnych zwolnic złożonych z zębatych kół stożkowych o zębach łukowych wbudowanych w zwrotnicach i pośredniczących w przekazywaniu napędu od półosi na piasty kół kierowanych. Osie obrotu pośrednich kół stożkowych zwolnic są jednocześnie osiami obrotu zwrotnic, dzięki czemu zbędne są jakiekolwiek przeguby. Napędy niezależnie zawieszonych kół kierowanych. Przednie mosty napędowe samochodów o niezależnie zawieszonych kołach przednich dość rzadko stanowią oddzielne zespoły. Przeważnie niezależnie zawieszone koła przednie są napędzane za pośrednictwem wałków przegubowych od mechanizmu różnicowego, wbudowanego w spodzie nadwozia samonośnego lub w ramie. Z uwagi na dość duże zapotrzebowanie miejsca i stosunkowo znaczny ciężar tylnego zblokowanego układu napędowego, skrzynkę biegów wbudowuje się zwykle przed osią obrotu tylnych kół, a silnik za nią. W zespole takim zębnik stożkowej przekładni wyfrezowany jest z reguły wprost na wale głównym skrzynki biegów. [podobne: audi serwis wrocław, Salon Skoda Wrocław, serwis Skoda ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław Salon Skoda Wrocław serwis Skoda