Świece zapłonowe

Podczas pracy silnika na biegu jałowym lampka powinna zapałać się w chwili przechodzenia prawego znaku na kole pasowym wału korbowego przez linię podziału kadłuba silnika. Aparat zapłonowy nie ma odśrodkowego regulatora wyprzedzenia zapłonu. Ma tylko podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. W razie niedomagań tego regulatora, które zazwyczaj bywają spowodowane zanieczyszczeniem kanału podciśnienia w gaźniku, należy sprawdzić pracę silnika przy różnych prędkościach obrotowych za pomocą zestawu diagnostycznego wyposażonego w lampę stroboskopową.
Jeżeli Świece zapłonowe pracują prawidłowo, wytwórnia zaleca ich wykręcenie, oczyszczenie i regulację odstępu między elektrodami po przebiegu 10 000 km. Po przebiegu 20 000 km zaleca się świece wymienić na nowe. Należy stosować świece BOSCH W 145 TI lub BERU 145/14 (do silników wyprodukowanych przed 1968 r. zalecana jest wartość cieplna 175). Odstęp miedzy elektrodami świecy powinien wynosić 0,7 mm. W czasie mroz6w zaleca się zmniejszenie odstępu do 0,5 mm. Odstęp między elektrodami należy sprawdzać szczelinomierzem drucikowym. Do czyszczenia świec należy używać szmaty i specjalnej drucianej szczotki. [patrz też: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
W silnikach VW jest dość trudny dostęp do świec zapłonowych. Dlatego też w wyposażeniu każdego samochodu V W znajduje się specjalny klucz nasadowy do Świec. Wewnątrz klucza zawulkanizowana jest stożkowa tulejka gumowa, która utrzymuje świecę za porcelankę.
Na podstawie wyglądu świecy można wysnuć następujące wnioski o pracy silnika:
— silnik pracuje prawidłowo, jeżeli stożek wewnętrzny jest suchy i ma jasnobrązową barwę;
— mieszanka jest zbyt bogata (lub zanieczyszczony filtr powietrza), gdy stożek wewnętrzny jest suchy i pokryty czarnym osadem;
— mieszanka jest zbyt uboga, jeżeli stożek wewnętrzny ma barwę jasnoszarą, a miejscami białąț
— uszkodzona świeca, niedomagania układu zapłonowego lub nieszczelne pierścienie tłokowe są powodem, że stożek wewnętrzny jest mokry, zaolejony i ma czarną barwę.
Wymiana żarówek nie jest czynnością kłopotliwą. Zasadniczym problemem jest zaopatrzenie się (i wożenie ze sobą) w żarówki świateł, które w sposób decydujący wpływają na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Aby wymienić żarówkę reflektora (światła drogowe i mijania) lub żarówkę Światła pozycyjnego, należy wkrętakiem odkrecić wkręt, po czym zdjąć element z ramką i następnie wyjąć żarówkę z oprawki (wcisnąć do oporu i przekręcić w prawo).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa