Stacje napinajace przy pracy kolejki ze spadkiem znajduja sie zwykle w miejscu wyladowania materialów w dolnym koncu trasy

Stacje napinające przy pracy kolejki ze spadkiem znajdują się zwykle w miejscu wyładowania materiałów w dolnym końcu trasy. Na stacji napędowej do podstawy zamocowana jest rama stalowa. Na ramie tej znajduje się mechanizm napędowy. Z silnika napęd przenosi się na wał poziomy, a następnie na koło linowe za pośrednictwem przekładni. Obok koła linowego znajduje się koło przeciwbieżne, którego zadaniem jest zapewnienie dokładnego przylegania liny do koła linowego i zwiększenie siły tarcia. Ruch wagoników w obrębie obu stacji odbywa się po specjalnej szynie typu kopalnianego. Urządzenie napinające znajdujące się na drugiej stacji składa się z tarczy, (dookoła której owija się lina) opartej w łożyskach na specjalnych płozach wzdłuż osi kolejki. Z płozami połączony jest bezpośrednio obciążnik regulujący napięcie liny. Dna na słupach podporowych przechodzi przez parę krążków, które mają na obwodzie specjalne wyżłobienie zacisk mocuj ący wózek do liny przechodzi po obwodzie krążka nie przesuwając liny z wyżłobienia. Każdy wagonik kolejki linowej składa się: 1) z wózka tocznego służącego do ruchu po szynie w obrębie stacji, 2) z urządzenia do automatycznego sprzęgania z liną i odczepiania wagoników, 3) z zawiesia, 4) z pojemnika w kształcie kosza blaszanego lub innego w zależności od rodzaju przewożonego materiału. [hasła pokrewne: samochody używane toyota, serwis bmw warszawa, jeep serwis ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jeep serwis samochody używane toyota serwis bmw warszawa