Smarownice

Smarownica powietrzna ma element tłoczący, suwany wskutek naporu powietrza na tłok lub na przeponę. Smarownice wietrzne budowane są jako nośne (ciężar 1,5. . .5 kG, pojemność zasobnika 200. . . 600 cm3, wydajność około 0,6 G/skok) lub przewoźne (ciężar 35 .70 kG, pojemność zasobnika 15…50 litrów, wydajność 1 . . .1,2 G/skok). Smarownica elektryczna ma element tłoczący napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 0,2. . .0,6 kW, za pośrednictwem przekładni zwalniającej. Zwykle silnik ten wykorzystuje sie ponadto do napędu ślimaka znajdującego się wewnątrz zasobnika smaru i podającego smar do elementu tłoczącego. Smarownice elektryczne cechuje przeważnie ciśnienie robocze w granicach 250. . .350kG oraz wydajność około 1 G/skok. Zbiornik rozdzielczy jest to pojemnik smaru wyposażony w instalację smarowniczą (przewód metalowy, przewód elastyczny, bęben do przewodu elastycznego, przepływomierz oraz końcówki smarownicze) umożliwiającą szybkie i łatwe pobieranie lub doprowadzanie smaru do niezbyt dostępnych miejsc. Smar wypływa pod własnym ciężarem (zbiornik ze spływem), wskutek naporu sprężonego powietrza pompą (zbiornik z pompą). Zestaw smarowniczy jest to obudowany komplet urządzeń służących do smarowania, natryskiwania, czyszczenia i ręcznego zmywania samochodów. Zestaw taki wyposaża sie zwykle w oddzielne zbiorniki rozdzielcze do oleju silnikowego, do oleju przekładniowego, do smaru stałego i do natryskiwania podwozia płynem antykorozyjnym, elastyczne przewody do olejów i smarów, zaopatrzone w odpowiednie końcówki wymienne, a ponadto w przewody sprężonego powietrza i wody, przepływomierze z licznikami, manometry, zawory itp. W zestawach używane są rozdzielcze zbiorniki ciśnieniowe lub z pompami powietrznymi. [patrz też: audi serwis wrocław, Salon Skoda Wrocław, serwis Skoda ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław Salon Skoda Wrocław serwis Skoda