RUCH POCIAGÓW DROGOWYCH

RUCH POCIĄGÓW DROGOWYCH . Ruch pociągów drogowych został wprowadzony na drogach w celu zwiększenia wykorzystania ładowności samochodu ciężarowego. Pociąg drogowy składa się z samochodu ciężarowego i kilku przyczep. W tym samym celu może być stosowany zamiast samochodu ciężarowego ciągnik. Dla celów rolniczych można wprowadzić ruch ciągników z przyczepionymi wozami lub saniami. Do określenia zarówno składu pociągu drogowego, jak również największych szybkości ruchu i największych dopuszczalnych wzniesień trasy drogowej, można użyć wykresu charakterystyki dynamicznej, zbudowanego dla samochodu lub ciągnika prowadzącego pociąg. Warunki zasadnicze ruchu pociągów drogowych należy sformułować w sposób następujący: 1) podczas ruchu pociągu drogowego na trasie poziomej na biegu bezpośrednim powinien być zapas wskaźnika dynamicznego 0,01- 0,015 2) jeżeli na trasie są największe wzniesienia, pociąg drogowy powinien przebywać je na drugi m biegu. W celu korzystania z charakterystyki dynamicznej do jej wykresu dobudowuje się wykres skal. Jeżeli na osi rzędnych odetniemy wielkość j, odpowiadającą potrzebnemu zapasowi charakterystyki dynamicznej na bezpośrednim biegu (dla naszego przykładu j = 0,015), to w prawej części rysunku 48 można wykreślić pochyły promień dla tej wielkości. Jeżeli dalej poprowadzimy prostą równoległą do osi odciętych do przecięcia się z promieniem j = 0,015, a przechodzącą przez punkt największej wartości charakterystyki dynamicznej dla biegu bezpośredniego, otrzymamy punkt przecięcia się A. [patrz też: serwis bmw warszawa, audi serwis wrocław, inhibitor korozji ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław inhibitor korozji serwis bmw warszawa