Posts Tagged ‘stacja kontroli pojazdów’

Konstrukcja podnosnika kubelkowego sklada sie z nastepujacych czesci skladowych

Friday, January 26th, 2018

Konstrukcja podnośnika kubełkowego składa się z następujących części składowych: a) kubełków stalowych przymocowanych do prowadnicy w postaci łańcucha (jednego lub dwóch) lub taśmy bez końca, b) bębna napędowego otrzymującego napęd z silnika (elektrycznego lub spalinowego) za pośrednictwem przekładni, koła napędowego i pasków klinowych lub łańcucha, c) dolnego bębna napinającego taśmę lub łańcuch podnośnika, d) zasilacze koszowego, w którym kubełki napełniają się transportowanym materiałem e) ramy konstrukcyjnej, do której zamocowane są wszystkie wymienione części. Stosowane podnośniki można podzielić w następujący sposób: 1) ze względu na kierunek przemieszczania materiałów: a) pionowe b) pochyłe 2) ze względu na sposób wyładowywania materiałów: a) odśrodkowo szybkobieżne z szybkością poruszania się kubełków 1,0 – 3,5 m/sek, b) odśrodkowe z rozładowywaniem pod wpływem działania siły ciężkości i z szybkością poruszenia się kubełków 0,6 – 1,25 misek, c) z rozładowywaniem materiału pod wpływem działania siły ciężkości i przy szybkości obrotu łańcuchów 0,4 – 0,8 m/sek lub taśmy do 1,0 m/sek 3) ze względu na rodzaj prowadnic: a) taśmowe lżejszego typu – dla drobnych materiałów i z większą szybkością obrotu, b) łańcuchowe – dla materiałów o większych ziarnach, przy szybkości obrotu 1,2 misek i pochyłym kierunku obrotu 4) ze względu na sposób ładowania materiałów: a) czerpiące materiał z kosza zasilającego, b) otrzymujące materiał bezpośrednio do kubełków c) otrzymujące częściowo materiał bezpośrednio do kubełków 5) ze względu na sposób rozmieszczenia kubełków na prowadnicy a) z kubełkami rozstawionymi na prowadnicach w pewnych odstępach b) z kubełkami umieszczonymi na prowadnicach jeden za drugim, [patrz też: mercedes serwis warszawa, centrum volvo, stacja kontroli pojazdów ]

Udział poszczególnych krajów w produkcji samochodów

Saturday, January 6th, 2018

NRF — produkcja ogólna 2,7 mln. — największy udział w produkcji, przekraczający 4800, mają zakłady Volkswagen AG (około 1,3 mln. samochodów). Na drugim miejscu znajduja się zakłady Opel (GMC) z produkcja sięgającą 16% (około 440 tys. samochodów), na trzecim współpracujące ze sobą Daimler-Benz i Auto Union 13,2% (około 355 tys. samochodów), a na czwartym zakłady Ford w Kolonii 12,2% (około 330 tys. samochodów); niespełna produkcji krajowej (około 260 tys.) dostarczają niewielkie firmy jak BMW, Porsche, Goggomobil, NSU i inne.
Wielka Brytania — produkcja Ogólna około 2 mln. — największy udział w produkcji (około 39%, czyli około 0,8 mln. samochodów) ma koncern British Motor Corporation (BMC) skupiający najhardziej znane marki. Na drugim miejscu znajdują sie zakłady Ford w Dagenham z udziałem 250/ (około 0,5 mln. samochodów), na trzecim Vauxhall (GMC) — 150/0 (około 0,3 mln. samochodów), a na czwartym Rootes Group — (około 180 tys. samochodów). Pozostałe 1 1,50/0 (około 230 tys. samochodów) dostarczają stosunkowo małe wytwórnie, jak: Jaguar, Daimler, Standard-Triumph, Rolls-Royce, Bentley, Rover, Aston Martin, Lagonda i inne, [więcej w: serwis Fiat, stacja kontroli pojazdów, samochody używane toyota ]
Francja produkcja ogólna 1,9 mln. największy udział w produkcji (około 38%) mają od wielu lat państwowe zakłady Renault (około 0,7 mln. samochodów). Na drugim miejscu znajdują się zakłady Citroen i Panhard z udziałem 26% (0,5 mln. samochodów), na trzecim i czwartym Simca
(Chrysler) oraz Peugeot z udziałami po około 17%, około 0,3 mln. samochodów. Pozostałe produkcji dostarczają małe wytwórnie, jak: Vespa (licencja włoska), Gregoire 1 Inne.
Italia — produkcja ogólna 1,2 mln. Głównym producentem są zakłady FIAT z udziałem 92% (około 1,1 mln. samochodów); pozostałe 8% produkcji (około 1 10 tys. samochodów) dostarczają liczne niewielkie firmy specjalizujące się w budowie samochodów sportowych i wyścigowych, jak: Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati i inne. Japonia — produkcja ogólna 1,2 mln. — znaczną większość produkcji samochodów (około 72%) dostarczają cztery główne wytwórnie, mało znane na europejskim rynku (Toyo Kogyo 21%, Toyota 21%, Nissan — 150 0 Daihatsu —15%). Pozostałe 28% samochodów produkują zakłady — Mitsubishi, Okamura, Hino, Fuji, Suzuki i inne. Interesującą jest przy tym okoliczność, że około 66% globalnej produkcji stanowią wciąż samochody ciężarowe i autobusy — podobnie jak w krajach socjalistycznych.