Posts Tagged ‘serwis Skoda’

W kolejce jednoliniowej lina jest torem dla przejazdu wagoników i jednoczesnie lina pociagowa, za posrednictwem której wagoniki poruszane sa po trasie kolejki

Tuesday, January 30th, 2018

W kolejce jednoliniowej lina jest torem dla przejazdu wagoników i jednocześnie liną pociągową, za pośrednictwem której wagoniki poruszane są po trasie kolejki. Lina napięta jest między dwoma kołami umieszczonymi na końcowych stacjach i podparta jest na słupach o wysokości zależnej od rzeźby terenu, np. w terenie falistym 8 – 12 m w terenach górzystych słupy są znacznie wyższe. Słupy kolejek przenośnych ustawia się zwykle w odległości, co 60 – 120 m. Nachylenie toru kolejki do terenu w kolejkach przenośnych o lekkich zaciskach nie-powinna przekraczać 30%; w kolejkach o charakterze stałym i silnych zaciskach nachylenie może wynosić do 60 %, a wyjątkowo 70%. Schemat kolejki jednoliniowej. Lina bez końca, będąca w stałym ruchu, naciągnięta jest między dwoma kołami umieszczonymi na końcowych stacjach, które są jednocześnie stacją załadunkową i wyładunkową oraz stacją napędową i napinającą linę. Stację napędową zwykle umieszcza się na górnym końcu trasy, gdzie znajduje się również zakotwienie Lin, koło napędowe i silnik. Na kolejkach pracujących bez silnika, poruszanych wskutek spadku ciężarów zjeżdżających w dół, górne stacje są urządzone, jako hamownie. Stacje napędowe w terenach nizinnych znajdują się w miejscach wyładowania, a nie ładowania materiałów. [hasła pokrewne: jeep serwis, audi serwis wrocław, serwis Skoda ]

Przenosniki tasmowe produkcji krajowej radzieckiej

Monday, January 22nd, 2018

Przenośniki taśmowe produkcji krajowej radzieckiej. Polski przemysł maszynowy produkuje seryjnie trzy typy przewoźnych przenośników taśmowych. Przenośnik 5P-le/s ma ramę wykonaną z rur stalowych, umieszczoną na jednoosiowym podwoziu dwukołowym. Układ krążników trójdzielnych zapewnia taśmie od strony nośnej kształt nieckowy. Bęben napędowy otrzymuje napęd za pośrednictwem pasa klinowego z silnika, który może być elektryczny lub spalinowy. VV celu umożliwienia załadowania materiałów w dowolnym miejscu przenośnika, na całej długości po obu jego stronach jest zamocowana gruba blacha, wskutek czego odsłonięta część taśmy ma szerokość 320 mm. Tego rodzaju przenośniki są również produkowane bez podwozia jako przenośniki przenośne. Przenośnik 15 P-l ma przesuwne podwozie na ogumionych kołach (pneumatykach). Sztywna konstrukcja rurowa ramy może zmieniać kąt nachylenia do poziomu dzięki przesuwnej konstrukcji podwozia, wskutek czego można zmieniać wysokość podnoszenia materiału. Przenośnik 25 P-l e ma sztywną konstrukcję ramy z rur stalowych, opartą za pośrednictwem przesuwnego podwozia na kołach ogumionych Star. Przesuwne podwozie umożliwia zmianę kąta nachylenia przenośnika do poziomu, dzięki czemu wysokość podnoszenia materiałów może być zmieniana. [hasła pokrewne: serwis Skoda, Salon Skoda Wrocław, serwis volkswagen warszawa ]