Posts Tagged ‘serwis Skoda’

Smarownice

Sunday, February 11th, 2018

Smarownica powietrzna ma element tłoczący, suwany wskutek naporu powietrza na tłok lub na przeponę. Smarownice wietrzne budowane są jako nośne (ciężar 1,5. . .5 kG, pojemność zasobnika 200. . …read more

Zuzycie powietrza przez silnik pompy

Sunday, February 11th, 2018

Zużycie powietrza przez silnik pompy zawiera się w granicach 0,3. . . . , .3 ma/min, zależnie od ciśnienia tłoczenia i wydajności lakierowanego nadwozia, wyżymaczki do wyciskania skórek irchowych, rękawice do zmywania nadwozi szamponem itp. …read more

Pompa do smaru

Sunday, February 11th, 2018

Pompa do smaru jest to urządzenie ssąco-tłoczące do pobierania smaru ze zbiornika i tłoczenia do innego zbiornika (np. beczki do zbiornika rozdzielczego) lub do instalacji smarowniczej, a przez nią — do samochodu. Pompę zanurza się kroćcem ssącym w pobieranym smarze i mocuje na pokrywie zbiornika — w jego otworze wlewowym lub w specjalnym uchwycie ustawianym obok zbiornika. Zależnie od sposobu napędu wśród pomp do smarów rozróżnia się ręczne, elektryczne i powietrzne. Ręczna pompa do smaru służy najczęściej do przetłaczania ciekłego smaru z beczki do naczynia lub zbiornika rozdzielczego. …read more

System KIRK STALL

Sunday, February 11th, 2018

Sztywny przedni most napędowy jest wyposażony w planetarne zwolnice wbudowane w piastach kół. Zwrotnice są ułożyskowane na głowicach przymocowanych śrubami do końców pochew, wewnątrz głowicy znajduje się układ dwóch przegubów krzyżakowych, pośredniczących w przekazywaniu napędu z półosi na wał wyjściowy, na którym osadzone jest koło słoneczne zwolnicy. Podczas obracania się koła słonecznego przekręca ono satelity wokół ich osiek osadzonych w nieruchomym koszyku (związanym z czopem zwrotnicy), wskutek czego kolo pierścieniowe wraz z piastą koła obraca się w przeciwnym kierunku niż półoś napędowa i znacznie wolniej. System MACK. Sztywny przedni most napędowy wyróżnia sie zastosowaniem oryginalnych zwolnic złożonych z zębatych kół stożkowych o zębach łukowych wbudowanych w zwrotnicach i pośredniczących w przekazywaniu napędu od półosi na piasty kół kierowanych. …read more