Posts Tagged ‘serwis Fiat’

Kolejki linowe napowietrzne

Sunday, January 28th, 2018

Kolejki linowe napowietrzne. Napowietrzny transport linowy stosuje się w warunkach, gdy wykorzystanie transportu naziemnego jest utrudnione lub niemożliwe, np. przy dostarczaniu materiałów lub półfabrykatów przez głębokie rzeki, tereny o dużym pofalowaniu pozbawione dróg. Kolejki linowe w budownictwie drogowym są stosowane jako urządzenie tymczasowe przenośne do obsługi materiałowej budowanych mostów lub innych większych obiektów drogowych oraz przy eksploatacji kamieniołomów przy trasowych, do eksploatacji kamieniołomów typu przemysłowego stosuje się kolejki linowe jako urządzenia stałe. Kolejki linowe należą do najbardziej nowoczesnych środków transportu, charakteryzują się one wieloma zaletami, do których należy zaliczyć: 1) niezależność od nierówności terenu na trasie przewozu, nie wymagają budowy mostów, wiaduktów i robót ziemnych, 2) ciągłość dostawy materiałów, 3) niskie koszty eksploatacji, 4) mała ilość obsługi, 5) małe zapotrzebowanie energii, które przy transporcie w dół może być bardzo małe, 6) niezależność od warunków atmosferycznych, co ma duże znaczenie w okresie zimy, 7) bezpieczeństwo pracy, 8) łatwość obsługi. [patrz też: serwis samochodowy Kraków, serwis Fiat, Warsztat samochodowy Wrocław ]

Udział poszczególnych krajów w produkcji samochodów

Saturday, January 6th, 2018

NRF — produkcja ogólna 2,7 mln. — największy udział w produkcji, przekraczający 4800, mają zakłady Volkswagen AG (około 1,3 mln. samochodów). Na drugim miejscu znajduja się zakłady Opel (GMC) z produkcja sięgającą 16% (około 440 tys. samochodów), na trzecim współpracujące ze sobą Daimler-Benz i Auto Union 13,2% (około 355 tys. samochodów), a na czwartym zakłady Ford w Kolonii 12,2% (około 330 tys. samochodów); niespełna produkcji krajowej (około 260 tys.) dostarczają niewielkie firmy jak BMW, Porsche, Goggomobil, NSU i inne.
Wielka Brytania — produkcja Ogólna około 2 mln. — największy udział w produkcji (około 39%, czyli około 0,8 mln. samochodów) ma koncern British Motor Corporation (BMC) skupiający najhardziej znane marki. Na drugim miejscu znajdują sie zakłady Ford w Dagenham z udziałem 250/ (około 0,5 mln. samochodów), na trzecim Vauxhall (GMC) — 150/0 (około 0,3 mln. samochodów), a na czwartym Rootes Group — (około 180 tys. samochodów). Pozostałe 1 1,50/0 (około 230 tys. samochodów) dostarczają stosunkowo małe wytwórnie, jak: Jaguar, Daimler, Standard-Triumph, Rolls-Royce, Bentley, Rover, Aston Martin, Lagonda i inne, [więcej w: serwis Fiat, stacja kontroli pojazdów, samochody używane toyota ]
Francja produkcja ogólna 1,9 mln. największy udział w produkcji (około 38%) mają od wielu lat państwowe zakłady Renault (około 0,7 mln. samochodów). Na drugim miejscu znajdują się zakłady Citroen i Panhard z udziałem 26% (0,5 mln. samochodów), na trzecim i czwartym Simca
(Chrysler) oraz Peugeot z udziałami po około 17%, około 0,3 mln. samochodów. Pozostałe produkcji dostarczają małe wytwórnie, jak: Vespa (licencja włoska), Gregoire 1 Inne.
Italia — produkcja ogólna 1,2 mln. Głównym producentem są zakłady FIAT z udziałem 92% (około 1,1 mln. samochodów); pozostałe 8% produkcji (około 1 10 tys. samochodów) dostarczają liczne niewielkie firmy specjalizujące się w budowie samochodów sportowych i wyścigowych, jak: Abarth, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Maserati i inne. Japonia — produkcja ogólna 1,2 mln. — znaczną większość produkcji samochodów (około 72%) dostarczają cztery główne wytwórnie, mało znane na europejskim rynku (Toyo Kogyo 21%, Toyota 21%, Nissan — 150 0 Daihatsu —15%). Pozostałe 28% samochodów produkują zakłady — Mitsubishi, Okamura, Hino, Fuji, Suzuki i inne. Interesującą jest przy tym okoliczność, że około 66% globalnej produkcji stanowią wciąż samochody ciężarowe i autobusy — podobnie jak w krajach socjalistycznych.