Posts Tagged ‘mercedes serwis warszawa’

Czego unikać przy tuningu

Monday, February 26th, 2018

Z tuningiem jak ze wszystkim w życiu można przesadzić. Można narazić się na śmieszność, można też poprzez nieumiejętne wykonanie tuningu narazić się na niebezpieczeństwo. O ile trudno o wypadek gdy wykonujemy tuning optyczny czy tez zwany inaczej wizualny, to już przy tuningu mechanicznym to całkiem możliwe. Szczególnie wtedy gdy wykonany jest on w pospiechu, byle jak. Wielu z nas chcąc oszczędzić na warsztacie samochodowym za wykonanie tuningu zabiera się na własną rękę. …read more

Świece zapłonowe

Saturday, February 24th, 2018

Podczas pracy silnika na biegu jałowym lampka powinna zapałać się w chwili przechodzenia prawego znaku na kole pasowym wału korbowego przez linię podziału kadłuba silnika. Aparat zapłonowy nie ma odśrodkowego regulatora wyprzedzenia zapłonu. Ma tylko podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. W razie niedomagań tego regulatora, które zazwyczaj bywają spowodowane zanieczyszczeniem kanału podciśnienia w gaźniku, należy sprawdzić pracę silnika przy różnych prędkościach obrotowych za pomocą zestawu diagnostycznego wyposażonego w lampę stroboskopową.
Jeżeli Świece zapłonowe pracują prawidłowo, wytwórnia zaleca ich wykręcenie, oczyszczenie i regulację odstępu między elektrodami po przebiegu 10 000 km. Po przebiegu 20 000 km zaleca się świece wymienić na nowe. …read more

Regulacja hamulca pomocniczego

Saturday, February 24th, 2018

Mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na tylne koła. Po przebiegu pierwszych 500 km, a następnie co 10 000 km przebiegu należy sprawdzać skuteczność działania tego hamulca oraz smarować smarem stałym STP jego cięgła.
Przed regulacją hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać. Po zsunięciu osłony dźwigni hamulca uzyskuje się dostęp do wkrętów regulacyjnych. Następnie należy zluzować kluczem płaskim 10 mm nakrętki zabezpieczające. Pokręcając wkrętami regulacyjnymi trzeba sprawdzać, czy koła obracają się swobodnie.
Po zaciągnięciu dźwigni na drugą zapadkę okładziny powinny ocierać o bęben hamulcowy. …read more

OBSŁUGA UKŁADU HAMULCOWEGO

Saturday, February 24th, 2018

Wytwórnia zaleca stosowanie płynu hamulcowego Original — VW. Płyn znajdujący sie w zbiorniczku można uzupełniać tylko tym gatunkiem płynu hamulcowego, W razie braku tego płynu należy opróżnić układ hamulcowy, następnie kilkakrotnie wypłukać spirytusem denaturowanym i napełnić płynem SAE 70R3 lub krajowym DA-1. Nie wolno mieszać różnych gatunków płynów hamulcowych.
Samochody VW mają w zasadzie na kołach przednich i tylnych hamulce bębnowe, Jednak na życzenie zamawiającego modele VW 1300 i 1500 mogą być wyposażone w hamulce tarczowe przednich kół. Oprócz tego modele VW 1300 i 1500 mają dwuobwodowy układ hamulcowy, tzn. oddzielny na koła przednie i tylne, a w związku z tym podwójną pompę hamulcową. …read more