Otaczarka

Otaczarka o wydajności od 5 do 9 T/godz składa się zwykle z dwóch niezależnych zespołów, osadzonych na oddzielnych podwoziach. Każdy zespól ma własny silnik napędowy. Często kruszywo zasypuje sie okresowo, za pomocą kosza zasypowego (jak w betoniarce). Kocioł do asfaltu lanego. Asfaltowa masa bitumiczna dzięki odpowiedniemu dobraniu składników nie wymaga zagęszczania (przez ubijanie lub wałowanie). Po nagrzaniu (do około 180 o c) masa taka jest rzadkopłynna i rozpływa się na nawierzchni (stąd nazwa — asfalt lany). Do wytwarzania asfaltu lanego używa się specjalnych kotłów przewoźnych o pojemnościach 0,6. , , 1113. Kotły takie mogą służyć zarówno do przygotowania, jak i do transportu masy produkowanej w kotłach stałych. Kocioł w postaci walczaka zabudowany jest zwykle na przyczepie o kołach zaopatrzonych w pneumatyki lub rzadziej masywy oraz w odpowiednio silne hamulce. Omurowanie wypukłego dna kotła tworzy sklepienie paleniska na paliwo stale lub płynne. Przeważnie kocioł jest izolowany cieplnie. Typowy kocioł przewoźny do asfaltu lanego ma u góry wsyp do ładowania wsadu, u dołu palenisko, a z boku kanały kominowe do przepływu spalin ogrzewających ścianki kotła. Wewnatrz kotła wbudowane jest mieszadło łopatowe, obracajace się z prędkością około 4 Obr/min, napędzane zwykle przez silnik wysokoprężny (o mocy około 10 KM). Z komory spalania spaliny odpływają rurami do grzejnika i uchodząc z dysz omywają nawierzchnie. Nagrzewanie nawierzchni na głębokość 25. . .30 mm trwa około 5 minut. Wydajność nagrzewacza D-199 wynosi do 20 małgodz; jednorazowo nagrzewa się powierzchnię 1,35 me. Skrapiarka jest to maszyna przeznaczona do równomiernego polewania nawierzchni gorącym spoiwem, w celu tzw. zamknięcia porowatości powierzchniowych górnej warstwy. [więcej w: serwis Fiat, stacja kontroli pojazdów, inhibitor korozji ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji serwis Fiat stacja kontroli pojazdów