OBSŁUGA UKŁADU HAMULCOWEGO

Wytwórnia zaleca stosowanie płynu hamulcowego Original — VW. Płyn znajdujący sie w zbiorniczku można uzupełniać tylko tym gatunkiem płynu hamulcowego, W razie braku tego płynu należy opróżnić układ hamulcowy, następnie kilkakrotnie wypłukać spirytusem denaturowanym i napełnić płynem SAE 70R3 lub krajowym DA-1. Nie wolno mieszać różnych gatunków płynów hamulcowych.
Samochody VW mają w zasadzie na kołach przednich i tylnych hamulce bębnowe, Jednak na życzenie zamawiającego modele VW 1300 i 1500 mogą być wyposażone w hamulce tarczowe przednich kół. Oprócz tego modele VW 1300 i 1500 mają dwuobwodowy układ hamulcowy, tzn. oddzielny na koła przednie i tylne, a w związku z tym podwójną pompę hamulcową. Zmiana ta podyktowana została względami bezpieczeństwa, gdyż w razie uszkodzenia lub nieszczelności jednego układu niezależnie od niego działa drugi układ.
Luz między bębnem hamulcowym a okładzinami ciernymi powinien być jak najmniejszy. Okładziny nie powinny jednak ocierać układzie hamulcowym o bęben. Luz miedzy bębnem hamulcowym a okładzinami szczęk hamulcowych można sprawdzić przez wziernik w bębnie hamulcowym.
po przebiegu każdych 10 000 km należy sprawdzać luz między okładzinami ciernymi a bębnem hamulcowym i w razie potrzeby wyregulować go. O konieczności regulacji świadczy również zwiększony skok jałowy pedału hamulca. Regulację przeprowadza sie przy każdym kole oddzielnie. Najwygodniej jest, gdy samochód znajduje się na podnośniku i wszystkie koła są odciązone. [patrz też: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
Do regulacji służą ząbkowane nakrętki, które można pokręcać przez wzierniki w bębnach hamulcowych. Każdą szczękę hamulcową zbliża sie do bębna hamulcowego przez pokręcanie nakrętki wkrętakiem.
Podczas regulacji należy pokręcać kołem w celu sprawdzenia, czy okładzina nie ociera o bęben hamulcowy. Gdy obracane koło zatrzyma się, należy nakrętkę nieco zluzować.
Po zakończeniu regulacji należy kilkakrotnie nacisnąć na pedał hamulca, aby szczęki ułożyły się współśrodkowo w stosunku do bębnów hamulcowych. Podczas jazdy próbnej sprawdza się skuteczność i równomierność hamowania.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa