Obsługa i regulacja gaźnika

W celu zwiększenia naciągu paska klinowego należy zmniejszyć liczbę podkładek między tarczami koła pasowego, co spowoduje ich zbliżenie, a tym samym zwiększenie średnicy, na której pasek pracuje. Nadmiar podkładek należy przełożyć pod nakrętkę. Chcąc zmniejszyć naciąg paska klinowego, trzeba zwiększyć liczbę podkładek między tarczami koła pasowego.
Do wymiany paska klinowego, który zawsze wozić ze sobą (o wymiarach 9,5 x 9oo mm), konieczne jest również rozebranie koła pasowego prądnicy oraz odkręcenie trzech Śrub i zdjęcie osłony dolnego koła pasowego. Nowy pasek klinowy musi dopasować się 40 kół, w związku z czym po przejechaniu 500 km należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować jego naciąg w sposób omówiony poprzednio, Samochody VW 1200 wyposażone są w gaźniki SOLEX 28 PICT-2, a VW 1300 i 1500 w gaźniki SOLEX 30 PICT-2. Dane regulacyjne tych gaźników zestawiono w tablicy 9-3.
W instrukcji obsługi wytwórnia nie zaleca czyszczenia gaźnika. Obsługa gaźnika ogranicza sie do smarowania co 5000 km cięgieł, linek i sworzni dźwigienek sterowania gaźnika oraz w razie potrzeby — do regulacji obrotów biegu jałowego silnika. Wszelkie pozostałe czynności obsługowe i regulacyjne powinna wykonywać stacja obsługi. [więcej w: serwis skody wrocław, Warsztat samochodowy Wrocław, transkrypcje nagrań ]
Przed przystąpieniem do regulacji obrotów biegu jałowego należy nagrzać silnik do normalnej temperatury eksploatacyjnej. Do regulacji służą dwa wkręty: wkręt położenia przepustnicy i wkręt regulacji składu mieszanki biegu jałowego. Z kolei należy jeszcze raz powoli pokręcić w prawo i w lewo wkrętem regulacji składu mieszanki w celu znalezienia takiego położenia, przy którym silnik będzie pracował najbardziej równomiernie i z największą prędkością obrotową. Po za kończeniu tej czynności należy jeszcze raz w razie potrzeby zmniejszyć prędkość obrotową biegu jałowego, pokręcając wkręt położenia przepustnicy w lewo.
Jeżeli obroty biegu jałowego są prawidłowo wyregulowane, silnik nie powinien przerwać pracy po nagłym otwarciu i przymknięciu przepustnicy pedałem przyspieszenia, natomiast powinien pracować z prędkością ok, 550 obr/min całkowicie równomiernie, bez drgań lub skłonności do zatrzymywania się.
Obsługa pompy paliwa polega na okresowym czyszczeniu jej siatkowego filtru. Filtr należy oczyścić po przebiegu pierwszych
500 km, a następnie co 5000 km. Filtr umieszczony jest w bocznej części pompy. Wyjmuje się po odkręceniu śruby pokazanej strzałką na rysunku 9.13, Filtr należy przemywać w czystej, nieetylizowanej benzynie. Po umyciu przedmuchać i osuszyć sprężonym powietrzem. Przed wkręceniem śruby należy założyć podkładkę. Uruchomić silnik i sprawdzić, czy podczas pracy pompy nie wycieka paliwo.
Filtr powietrza, typu mokrego, należy napełnić bez względu na porę roku olejem silnikowym o lepkości SAE 30. Tylko w temperaturze poniżej
—25 oc wytwórnia zaleca olej SAB 10. Do filtrów powietrza VW 1200 i 1300 należy wlewać 0,25 1 oleju.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: serwis skody wrocław transkrypcje nagrań Warsztat samochodowy Wrocław