Obliczanie odleglosci hamowania pociagu drogowego

Obliczanie odległości hamowania pociągu drogowego według prof. A. K. Birul i opiera się na następujących założeniach. Hamowanie pociągów drogowych na spadkach napotyka trudności wskutek zarzucania przyczep i napierania na ciągnik: Jest to powodem projektowania małych pochyleń niwelety dla dróg, na których jest stosowany ruch pociągów drogowych. Siła hamująca powinna wystarczyć do pokonania energii kinetycznej pociągu i spowodowania zmniejszenia szybkości ruchu. Najlepszym sposobem jest, oczywiście, hamowanie nie tylko ciągnika, ale i przyczep. Energia kinetyczna pociągu drogowego poruszającego się z szybkością V km/godz: G + G2 nr> V2 Jeżeli oznaczymy ciężar ciągnika przypadający na koła hamowane przez Gl, a taki sam ciężar przyczepy przez Ci, oraz przyjmiemy, że pociąg ma nr hamowanych przyczep, otrzymamy siłę hamującą na spadku z: Ph = (Gl + G nr cP ± (G + G). Praca siły hamującej na odcinku hamowania SI, jest równa zużytej energii kinetycznej pociągu: G + G2 • nr> • V2 = (Gl + G nr»-cp ± (G + G2 • nr» i . Sh [podobne: serwis Fiat, samochody używane toyota, Salon Skoda Wrocław ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Salon Skoda Wrocław samochody używane toyota serwis Fiat