Mechanizm kierowniczy

Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach 0+0,5 0 . Wielkość tego kąta regulowana jest liczbą podkładek umieszczonych między osią górnego wahacza a jej wspornikiem (tych samych, co przy regulacji kąta wyprzedzenia). Zwiększenie kąta pochylenia koła uzyskuje się przez zdjęcie jednakowej liczby podkładek spod dwóch śrub mocujących oś wahacza górnego. Po zakończeniu regulacji śruby mocujące należy przykręcić momentem 5,5 kGm; zaleca się dokręcać i odkręcać śruby mocujące specjalnym wygiętym kluczem nasadowym.
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy powinien wynosić 7,5 0 i uzależniony jest od kąta pochylenia koła. Regulacja tego kąta odbywa się więc łącznie z regulacją kąta pochylenia koła.
Zbieżność kół przednich powinna wynosić 0+4 mm. W przypadku gdy stwierdzona zostanie niewielka różnica między wymiarem rzeczywistym a wymaganym, regulację można wykonać przez wydłużenie lub skrócenie tylko jednego z dwóch bocznych drążków kierowniczych. W przypadku większych różnic, zbieżność należy regulować obydwoma drążkami.
Kolumna kierownicy jest „bezpieczna” i nie powoduje obrażeń klatki piersiowej kierowcy w razie uderzenia pojazdu w przeszkodę, gdyż dzielony wał kierownicy łączony jest podatnym łącznikiem, który pochłania energię uderzenia. [podobne: jeep serwis, wzorcowanie mierników, mercedes serwis warszawa ]
Luz ten regulujemy Śrubą po zluzowaniu przeciwnakrętki, przy czym śrubę należy wkręcać aż do usunięcia wyczuwalnego luzu na kole kierownicy. Obracając kołem kierownicy (przy podniesionym przodzie samochodu) od jednego do drugiego skrajnego położenia, sprawdza się, czy koło obraca się Luz ten regulujemy Śrubą po zluzowaniu przeciwnakrętki, przy czym śrubę należy wkręcać aż do usunięcia wyczuwalnego luzu na kole kierownicy. Obracając kołem kierownicy (przy podniesionym przodzie samochodu) od jednego do drugiego skrajnego położenia, sprawdza się, czy koło obraca się bez oporów, szczególnie w pobliżu położeń skrajnych. Po zakończonej regulacji należy dokręcić przeciwnakrętkę. Ogólną zasadą regulacji przekładni kierowniczej jest kasowanie wszelkich Luzów, ale do granic nie powodujących wyczuwalnego zwiększenia oporu. W przyprzekładni należy ją potem napełnić za pomocą specjalnej oleju. Pojemność obudowy przekładni — 0,25 1.
Punkty smarowania. Środki smarne
— zaczep pokrywy silnika wazelina techniczna
— zawiasy pokrywy silnika olej silnikowy
— zaczep i zawiasy okna wentylacyjnego olej silnikowy
— płyta zaczepu zamka drzwi wazelina techniczna
— zewnętrzna powierzchnia ślizgowa zamka drzwi wazelina techniczna
— przyciski zamków drzwi wazelina techniczna
— zawiasy pokrywy bagażnika olej silnikowy
— zamek pokrywy bagażnika olej silnikowy
— ogranicznik otwierania drzwi wazelina techniczna
— zawiasy drzwi
— zaczep i szyny ślizgowe olej silnikowy
przednich siedzeń
— podnośnik szyby, zamki (dostęp po zdjęciu wykładziny wazelina techniczna drzwi) smar silikonowy
Uwaga: zamki drzwi wskazane $est smarować grafitem: wystarczy tym celu pokryć płynem grafitowym kluczyk i kilkakrotnie obrócić go w zamku.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jeep serwis mercedes serwis warszawa wzorcowanie mierników