Korek spustu oleju z silnika

Najstosowniejszym Olejem silnikowym dla samochodu VOLVO jest olej SAE 10 W-30. Można również stosować zależnie od temperatury otoczenia następujące oleje zamienne:
SAE 10 W w temperaturze poniżej O O C, SAE 20 w temperaturze od 0 0 do 30 0 C,
SAE 30 w temperaturze ponad 30 0 C.
Pojemność miski olejowej wynosi 3,25 l. Jeżeli wymienia się także filtr oleju, należy wlać 3,75 l oleju.
Wymiana filtru oleju. Kompletny filtr oleju z elementem filtrującym i zaworem przepływowym przykręcony jest do gwintowanego złącza przymocowanego do bloku cylindrów. [podobne: serwis seat warszawa, samochody używane toyota, samochody używane toyota ]
Filtr należy wymieniać po przebiegu przez pojazd każdych 10 000 km (w silniku nowym lub po naprawie głównej pierwszą wymianę należy przeprowadzić po przebiegu 5000 km). Wymianę należy wykonać w następujący sposób:
1) odkręcić najlepiej za pomocą specjalnego przyrządu (lub ręką) stary filtr;
2) pokryć gumową uszczelkę nowego filtru olejem i sprawdzić, czy powierzchnia przylegania korpusu filtru jest czysta, po czym nakręcić filtr z uszczelką na złącze w bloku;
3) dokręcić filtr oleju ręką (nie używać do tego celu wymienionego w punkcie 1 przyrządu;
4) uruchomić silnik i sprawdzić, czy nie ma wycieku oleju na złączu;
5) sprawdzić poziom oleju i ewentualnie uzupełnić olej w układzie.
Podstawowe czynności regulacyjne nie odbiegają w zasadniczy sposób od regulacji luzu zaworów silników górnozaworowych opisanej w Części pierwszej. Ze względu na odmienne cechy konstrukcyjne silnika samochodu VOLVO zaleca się uwzględnić podane niżej uwagi.
Luzy zaworów można sprawdzić z zadowalającą dokładnością przy zatrzymanym silniku bez względu na to, czy jest on ciepły, czy zimny. Podczas sprawdzania należy używać dwóch listków szczelinomierza 0,4 mm (przechodni) i 0,45 mm (nieprzechodni) do silnika typ B 18 A lub 0,50 m i 0,55 mm do silnika typ B 18 B. Luz jest właściwy, jeżeli cieńszy listek daje się przesuwać łatwo między końcem trzonka zaworu a dźwignią, podczas gdy grubszy nie mieści się.
W czasie gdy tłok pierwszego cylindra jest w górnym położeniu przy końcu suwu sprężania, można sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworów I, 2, 3 i 5 licząc od przodu. Przy znajdującym się w podobnym położeniu tłoka czwartego cylindra można sprawdzać lub regulować luzy zaworów 4, 6, 7 oraz 8,
W przypadku trudności z właściwym ustawieniem luzu zaworów lub wadliwej pracy silnika, należy skontrolować położenie znaków ustawczych na kołach zębatych napędzających wał rozrządu. Przy okazji zdjęcia pokrywy wskazane jest sprawdzić drożność dyszy podającej Olej na koła zębate.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mercedes serwis warszawa samochody używane toyota serwis seat warszawa