Jeden z projektów budowy tunelu pod kanałem La Manche

Do niedawna wody zatoki Chesapeake i jej odnóg stanowiły naturalną przeszkodę dla ruchu pojazdów wzdłuż wybrzeża atlantyckiego z północy na południe (Nowa Anglia-Floryda). Do przeprawy służyły tu jedynie statki-promy, które wobec narastającego ruchu drogowego stały się „wąskim gardłem” ujściem rzeki James pierwszy niosł drogowy o długości około 8 km. Z kolei dopiero w 1952 roku ukończono budowę tunelu drogowego o długości 1005 m pod rzeką Elizabeth łącząc w ten sposób Norfolk z Portsmouth, a ostatnio w dniu 1 listopada 1957 roku oddano do użytku nową trasę most i tunel — przecinającą port Hampton Roads, 0 długości 5,6 km. Tunel wykonany z 23 odcinków stalowych rur założonych metodą zatapiania gotowych elementów o długości 90 m, średnicy zewnętrznej II m i ciężarze 12 000 ton każdy, ma długość 2243 m i dwupasmowa jezdnię. Dwa mosty, a raczej pomosty na żelbetowych palach, prowadzą do dwóch sztucznych wysp stanowiących wloty do tunelu. Północny ma długość 975 m, a południowy — 1833 m. Ogólny koszt budowy wyniósł 60 mln, dolarów. Celowość zrealizowania tej inwestycji uzasadnia najlepiej natężenie ruchu, które obecnie wynosi około 6 tys. pojazdów dziennie (przewidywane około 10 tys.). A efekty przejazd przez zatokę w 7,5 minuty, wobec 30-minutowej przeprawy promem, na który trzeba było czekać wiele godzin w kolejce. Ale na tym nie koniec. W rejonie portu mają powstać w najbliższym czasie nowe połączenia tunelowo-mostowe, łączące poszczególne dzielnice przyległych miast, a przede wszystkim olbrzymia inwestycja — 28-kilometrowy most i tunel przez zatokę Chesapeake, [podobne: serwis volkswagen warszawa, części zamienne do wózków widłowych, Części do wózków widłowych ]
Odrębnym problemem nurtującym obecnie wszystkie kraje jest planowanie i budowa sieci drogowej w miastach i osiedlach. Bez gruntownej przebudowy miast „starego świata” już w najbliższej przyszłości prawdopodobnie trudno będzie myśleć o jakimś normalnym ruchu ulicznym. Bowiem w wielu miastach Zachodu już dziś dużo trudności sprawia przejazd samochodem o kilka ulic dalej, a pozostawienie pojazdu na postój jest często w ogóle niemożliwe (np. Paryż, Londyn, a nawet Detroit, Chicago czy Los Angeles — pomimo, że te ostatnie są miastami stosunkowo , młodymi”).
Stale wzrastający ruch kołowy w miastach zmusza do budowy nowoczesnych autostrad na wiaduktach, które omijają najbardziej zatłoczone dzielnice, a pod parkami i budynkami środmieść wielopoziomowych garaży podziemnych. W niektórych miastach część ulic przeznacza sie wyłącznie dla pieszych i w ogóle zamyka się dla ruchu pojazdów. W innych znowu (jak np. w Forth Worth, Teksas) plany przewidują całkowite zamknięcie śródmieścia dla samochodów, które będą pozostawiane poza jego obrębem w olbrzymich wielopiętrowych garażach 1 parkingach. Koncepcje budowy nowych sklepów-magazynów też ulegają zmianom, przy czym za konieczne uważa się przygotowywanie olbrzymich parkingów. Dotyczy to nawet budynków instytucji użyteczności publicznej, jak np. banki, w których można załatwić interesy nie wysiadając z samochodu — ale to już chyba przesada.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Części do wózków widłowych części zamienne do wózków widłowych serwis volkswagen warszawa