Jazda próbna

W samochodach z urządzeniem do oczyszczania spalin ustawić moment zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej oraz sprawdzić działanie regulatora przepustnicy. [podobne: serwis seat warszawa, inhibitor korozji, inhibitor korozji ]
Jazda próbna nie powinna ograniczać się wyłącznie do wymienionych przez wytwórnie VW czynności. Przy okazji należy sprawdzić kilkakrotnie łatwość uruchamiania silnika. Umożliwi to określenie stanu nie tylko silnika, lecz również rozrusznika, akumulatora oraz innych urządzeń elektrycznych.
Jazda próbna umożliwia również wykrycie niedomagań silnika, sprzęgła, skrzynki biegów i wału napędowego. Jadąc po nierównej
Poziom oleju sprawdza się za pomocą bagnetowego wskaźnika, który znajduje się na lewej stronie kadłuba silnika (między pompą paliwa a rozdzielaczem zapłonu). Pomiar wykonujemy w kilka minut po zatrzymaniu silnika na prostej poziomej drodze. Po wyjęciu wskaźnika należy go wytrzeć do sucha, a następnie włożyć na całą głębokość, po czym wyjąć i odczytać poziom oleju. Na wyjętym wskaźniku wyraźnie widoczny jest ślad oleju, który powinien znajdować się między górną a dolną kreską (Min — Max). W razie stwierdzenia, że poziom oleju sięga poniżej dolnej kreski (Min) uzupełnia się jego stan przez otwór wlewu po odkręceniu korka. PO dolaniu oleju należy odczekać 3+4 min aż Ścieknie on do miski olejowej i powtórnie odczytać poziom. Olej należy uzupełniać tym samym gatunkiem, który jest W silniku.
Wymianę oleju w silniku nowym lub po naprawie głównej należy wykonać po przejechaniu pierwszych 2500 km. Dalsze wymiany oleju, zależnie od warunków pracy samochodu, przeprowadza się w następujących okresach:
– dla lekkich warunków pracy, tzn. jazdy po drogach ulepszonych na długich odcinkach przy silniku nagrzanym do normalnej temperatury pracy, bez zbyt częstego zatrzymywania ruszania, zaleca się wymieniać olej co 5000 km; normalnych warunków pracy, tzn. jazdy na przeciętnie długich odcinkach z niezbyt częstym zatrzymywaniem się zaleca się wymieniać olej co każde 2500 km w zimie każde 5000 km w lecie;
— dla trudnych warunków pracy, tzn. stałej jazdy w ruchu miejskim, częstego zatrzymywania się i ruszania, znacznej częstotliwości pracy silnika na biegu luzem, zaleca się wymieniać olej co każde 2500 km.
Olej należy spuszczać zaraz po zakończeniu pracy samochodu, kiedy silnik jest jeszcze ciepły. Do tego celu służy korek pokazany na rysunku 10.9. Po wykręceniu korka i spłynięciu oleju należy delikatnie wkręcić go (aby nie uszkodzić gwintu) i szczelnie dokręcić.
Silnik napełnia się olejem przez otwór w pokrywie dźwigni zaworów po Odkręceniu i zdjęciu korka.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inhibitor korozji mercedes serwis warszawa serwis seat warszawa