Ciśnieniomierz silnikowy

Ciśnieniomierz silnikowy jest to manometr do pomiaru ciśnienia spreżania w cylindrach silnika, Najbardziej rozpowszechnione są zwykłe manometry sprężynowe (Bourdona) wyskalowane w kG/cm2 nadciśnienia o zakresach pomiarów O, , 12 kG/cm2 (do silników niskoprężnych) lub o . . 100 kG/cm2 (silniki wysokoprężne). Czujnik Manometr do silników niskoprężnych ma z reguły końcówke uniwersalną, w postaci gumowego stożka dociskanego w okresie pomiaru ręką do gniazda świecy zapłonowej. Manometry do silników wysokoprężnych mają wkręcane końcówki gwintowane. Przeważnie manometr silnikowy ma dwie wskazówki, główną i pomocniczą, przy czym wskazówka pomocnicza jest popychana przez wskazówkę główną i pozostaje w położeniu jak największego wychylenia. Stosowane są również manometry samopiszące zaopatrzone w rysiki wykreślające linie ciśnienia na specjalnych wkładkach papierowych. Podciśnieniomierz jest to specjalny manometr do pomiaru podciśnienia w rurze ssącej pracującego silnika. Najczęściej spotyka sie zwykłe podciśnieniomierze sprężynowe (Bourdojna), wyskalowane w calach lub mm słupa rtęci podciśnienia. Poszczególne odcinki podziałówki podciśnieniomierza są często oznaczane różnymi kolorami i opatrzone napisami — co ułatwia diagnostykę. Ciśnieniomierz oleju jest to z reguły prosty manometr sprężynowy (Bourdona) do pomiaru ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika. Najczęściej wystarcza zakres pomiaru 6 kG/cm2. Ciśnieniomierz oleju wyposaża się zwykle w elastyczny przewód z przezroczystego tworzywa sztucznego.Czujnik położeń tłoka służy do dokładnego wyznaczania położenia tłoka w cylindrze podczas ustawiania rozrządu lub wyprzedzenia zapłonu. Często stosowane są czujniki mikrometryczne z lampami kontrolnymi, które umożliwiają określanie położeń tłoków z dokładnością do 0,01 [przypisy: audi serwis wrocław, Salon Skoda Wrocław, serwis Skoda ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław Salon Skoda Wrocław serwis Skoda